When My Life Story begind
SystemicLupusErythematosus and Thalasemia such as kanserdarah.
Wednesday, March 26, 2014 | Wednesday, March 26, 2014 | 0 comments
Assalamualaikum. Alhamdulilah discaj. Kali ini peyakit datang aku sangat sangat down. Aku perlukan kata kata semangat dpd mak. Ayah. Abg n akak. Tp sejak mak ayah meninggal dunia. Abg n akak pula busy dgn family masing masing. Jadi aku takde kata kata semangat. Aku tak kuat. Aku sedih. Menangis. Tp alhamdulilah. Awak n kawan yg lain ada yg sudi bagi semangat. Syukur Ya Allah. 

Sebagai seorang pesakit kanser, Chea HARUS tabah. Melawan kanser bukanlah satu perkara mudah.Ia membabitkn nyawa,Ia memerlukan tahap kesabaran yang tinggi dan kegigihan yang konsisten untuk terus 'berperang' dengan kanser. Rawatan kanser seperti kemoterapi (Chemotherapy) dan transplantasi (Bone Marrow Transplant) adalah rawatan yang menyakitkan dan membawa sengsara.

Kesan-kesan sampingan daripada rawatan kanser sangat dasyat. Anemia, jangkitan penyakit, kelesuan, kemurungan, keguguran rambut, hilang selera makan, mual, muntah dan masalah kesuburan adalah kesan-kesan sampingan yang rutin bagi pesakit-pesakit kanser yang menjalani rawatan kemoterapi. Bahkan ada pakar berpendapat kemoterapi itu kesan sampingannya boleh menyebabkan kanser. Bayangkan ubat kanser itu sendiri juga boleh menyebabkan kanser!

Tapi kalau tak dipecahkan ruyung; manakan dapat sagunya. Usaha itu tangga kejayaan.

Berkat kesabaran dan usaha yang gigih, juga doa yang berpanjangan, Chea sudah hampir sembuh. Penyakit kanser Chea telah meredah. Chea kini berada pada tahap remission. Rawatan susulan selepas ini mungkin lebih bersifat pencegahan supaya kansernya tidak datang semula atau relapse.

Peluang untuk sembuh sama sekali sudah tiada harapan. Alhamdulillah.

bukan Chea seorang sahaja yang perlu berusaha. Orang-orang sekeliling juga harus diberi kredit. Doktor-doktor dan para jururawat yang telah bertungkus-lumus membantu Chea. Orang-orang seperti Bf, ibubapa, adik-beradik, saudara-mara, teman-teman dan sahabat-handai juga memainkan peranan penting dalam survivorship Chea.

For those who pray and care for her, those who call and come visit, those who support and donate money, we appreciate your kindness, concern and wishes.

Lets pray for my speedy recovery.

Kepada mereka yang berdoa dan mengambil berat untuk chea, mereka yang bertanya khabar dan datang melawat, mereka yang menyokong dan menyumbangkan wang, aku dan chea sangat-sangat menghargai kebaikan, perhatian dan ucapan selamat anda semua.

Doakan chea. Ya.

Rindu....awak....Mak....Bapak..... Al-fatihah buat arwah mak n arwah bapak...




G


TerimakasihhhhMijiiii <3





Restless........




Older Post


Song


Meet The Boss

SalehaAbdullah.Chea for short. hee. 20y/o . aku tulis apa yang terlintas kt fikiran aku. aku tulis apa yg aku rasa. hee. thanks for being my followers n bace cerita aku. for your info ni umpama diary. aku bahagia dgn apa yg aku suka . such as update this blogg :)!

Say Your Word


Thank To Them

Template : Gadis suka makan
Sources : ****
Header : Gadis
Best view only in Google Chrome