When My Life Story begind
move on? yes i can do this :')
Wednesday, June 5, 2013 | Wednesday, June 05, 2013 | 0 comments
firstly , assalamualaikum june . goodbye may . thanks for memories and whatever. for your information on may i'm break up . 
oh so sad, gila ke apa aku tak sedih aku dah la setia, jenis aku kalau dah sayang seseorang itu. aku sayang betul2. aku ikhlas. :'(. but i must do this bcause i know i can do it ! 'm trust myself i know to do this not easy but i'm always think positive. heyy saleha life must go on bebeh ~ 


 


1.first all of get a clean breakye aku tahu, sakit dia macam makan makanan pedas time panas-panas. Air mata jatuh automatik, you just can't help it. Tapi siapa cakap senang? But it's the right thing to do! Unfollow terus, unfriend kat Facebook, buang contact, delete conversation, alihkan semua barang masuk dalam kotak, letak tepi. Buat apa mengenang yang lama? Nanti kau sendiri yang sakit kan? 

2.second, look good feel good Wajib kena naik kan self-esteem, be confident about yourself. Be nice to everybody, kalau boleh tweet setiap pagi " Goodmorning sunshine! " Untung kalau korang kaya, pergila shopping. Change your hairstyle, change your wardrobe! Pastu cuba cuba lah kau pergi exercise. Ini memang gerenti lepas stress, and you will look good too!

3. third, insert new people in your lifeOrang cakap kalau nak move on ni, kena cari rebound. Eh, tak semestinya. Rebound ni keji, kejam nokhorommm, aku nasihatkan jauhi la, tambahkan dosa kau aja. Why not kau pergi keluar, make new friends, and just socialize? Tak payah nak pressure diri cari relationship baru. Remember, don't be a desperado! Just keep in mind, jangan bersendirian. Nanti kang meroyan haaa.

4.fourth, discover new things Make some time for yourself. Go travelling ke, roadtrips dengan kawan ke, or just drive somewhere far and random. Kalau perempuan ni aku sarankan keluar buat foodhunting je! :D Durian crepe, Wondermilk, Dip n Dip, makan je semua, go and eat at places yang kau tak pernah makan lagi. Buy a ticket to a concert, have some fun, go backpacking ke. Get some adrenaline rush, baru semangat sikit kan hidup. Jangan jadi lifeless je duduk menangis kat rumah!

Dan yang terakhir sekali, kau kena ingat. Dalam dunia ni mana ada yang kekal kecuali Tuhan. Kalau yang bertunang pun boleh putus, yang berkahwin pun boleh cerai, anything is possible. Bawak-bawak la mengucap, putus cinta bukan tanda dunia dah kiamat. Sebelum kau jumpa dia, boleh je kan kau hidup? Jangan fikir banyak. Lepaskan aja dia yang nak pergi, kalau nak merayu meroyan pun takde guna. If it's meant to be, then it will be. Ayat paling cliche untuk situasi begini : Kalau ada jodoh, takkan kemana. 

dah , dah saleha . lap lah air mata itu ! In shaa Allah kau boleh :D 
dear saleha , jadi kuat okay?

Older Post | Newer Post


Song


Meet The Boss

SalehaAbdullah.Chea for short. hee. 20y/o . aku tulis apa yang terlintas kt fikiran aku. aku tulis apa yg aku rasa. hee. thanks for being my followers n bace cerita aku. for your info ni umpama diary. aku bahagia dgn apa yg aku suka . such as update this blogg :)!

Say Your Word


Thank To Them

Template : Gadis suka makan
Sources : ****
Header : Gadis
Best view only in Google Chrome